Inhoud

Verticale tabs

Verticale tabs

Verticale tabs

Promotie, Marktonderzoek en Standaardisatie informatielogistiek behoren sinds 1 januari 2013 niet meer tot de PT-kerntaken .

Promotie
Voor promotie in de bloembollensector verwijzen wij u naar I-bulb.
Voor promotie van bloemen en kamerplanten is Bloemenbureau Holland verantwoordelijk.
Voor promotie van Groenten en Fruit kunt u terecht bij het GroentenFruit Bureau.

Marktonderzoek
Vanaf 1 januari 2013 stelt PT alleen nog sectorstatistieken beschikbaar. Deze vindt u in de tuinbouwcijfers. Daar vindt u ook alle marktonderzoeksinformatie die de afgelopen jaren beschikbaar is gesteld. Deze is in veel gevallen nog zeer relevant.

Standaardisatie Informatielogistiek
Voor informatie over Standaardisatie Informatielogistiek verwijzen wij u naar www.tuinbouwdigitaal.net.

Michiel Gerritsen is 16 mei 201

Michiel Gerritsen voorzitter NFO


Michiel Gerritsen is 16 mei 2014, benoemd tot voorzitter van de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO). Afgevaardigden van de NFO-afdelingen, -kringen en -productgroepen hebben op de Algemene Leden Vergadering van de NFO in Tiel ingestemd met de benoeming. Gerritsen is voor twee dagen per week benoemd als voorzitterschap van de NFO. Hij combineert voorlopig de functie van NFO-voorzitter met zijn huidige functie als secretaris...
De EU-billboardcampagne vanaf 6 me...

Billboardcampagne 'Frische ist Leben' van start op 6 mei in Duitsland


De EU-billboardcampagne 'Frische ist Leben' is vanaf 6 mei 2014 tot en met 19 juni 2014 in meer dan 1.000 Duitse steden acht weken lang te zien op bijna 4.000 parkeerplaatsen van alle grote Duitse supermarktketens, o.a. Coop, Bünting, EDEKA, Globus, Kaufland, Penny, Real, Rewe en Wasgau. Ook besteedt een aantal supermarktketens aandacht in hun klantenmagazines aan deze campagne die tot...
Campagne over smaakvoll

Kies voor meer: Kies voor de Conference peer


Campagne over smaakvolle bron van vitaminenConference peren passen uitstekend in een modern eetpatroon. Ze bevatten weinig calorieën en zijn culinair inzetbaar voor elk eetmoment. Bij het ontbijt, de lunch of het avondeten. Bovendien is de Conference peer een smaakvolle bron van vitaminen. Lekker In het kader van de EU-campagne ‘Conference, altijd een goed idee’ wil het GroentenFruit Bureau de peer in het zonnetje...
Bleiswijk – Op donderda

Landelijke kick off Kom in de Kas op 3 april 2014


Bleiswijk – Op donderdag 3 april 2014 vindt de landelijke kick off van Kom in de Kas plaats bij Kwekerij Mansflowers in Brakel (Kom in de Kas regio Bommelerwaard). In het kader van het thema Kunst in de Kas, onthult Angela Groothuizen, zangeres, voormalig ambassadeur van de 2x2 campagne (2 ons groenten en 2 keer fruit, elke dag) en coach van The Voice Kids, een groot kunstwerk. Vervolgens voltooien 280...
Het tweede campagn

Conference slaat aan bij Duitse retail en consument


Het tweede campagnejaar: Conference. Altijd een goed idee! verloopt zeer succesvol in Duitsland. Dankzij ruim 700 proeverijen op de winkelvloer en medewerking vanuit diverse afzetpartijen hebben sinds medio 2012 inmiddels vele Duitse consumenten kunnen kennismaken met deze smaakvolle peer.Proeven is effectieve methodeGemiddeld 95% van de Duitse consumenten waardeert de smaak als goed of zeer goed en ruim 50% van...
Met trots presenteren DPA en Frugi...

GroentenFruit Huis: producentenorganisaties en handel vormen sterk collectief


Den Haag, 9 januari 2014 - Met trots presenteren DPA en Frugi Venta het GroentenFruit Huis. Hiermee nemen teelt en handel hun verantwoordelijkheid en vormen één stem richting politiek en maatschappij. Een stap voorwaarts in de gezamenlijke belangenbehartiging en noodzaak nu de sector niet langer kan terugvallen op het Productschap Tuinbouw. De openingshandeling werd verricht door Cees...
In week 48 is ruim 22 miljoen kg N...

Uienexport 2013 - week 48


In het nieuwe exportseizoen 2013/’14 is in de periode 22 juli t/m 1 december bijna 375 miljoen kg Nederlandse uien uitgevoerd. Vergeleken met dezelfde periode uit het exportseizoen 2012/’13 is dit ruim 39 miljoen kilo minder. Het vorige exportseizoen begon twee weken eerder, toen is er in de periode van week 28 t/m week 48 ruim 435 miljoen kg uitgevoerd. Dit blijkt uit voorlopige exportcijfers van PT/KCB.In week 48 (25 november t/m 1...
In week 47 is ruim 21 miljoen kg N...

Uienexport 2013 - week 47


In het nieuwe exportseizoen 2013/’14 is in de periode 22 juli t/m 24 november bijna 353 miljoen kg Nederlandse uien uitgevoerd. Vergeleken met dezelfde periode uit het exportseizoen 2012/’13 is dit ruim 41 miljoen kilo minder. Het vorige exportseizoen begon twee weken eerder, toen is er in de periode van week 28 t/m week 47 ruim 415 miljoen kg uitgevoerd.Dit blijkt uit voorlopige exportcijfers van PT/KCB.In week 47 (18 t/m 24 november) is...
Realiseren van structurele verb

Naar een gezonde toekomst voor het NL glasgroentecluster


Realiseren van structurele verbetering van de bedrijfsrendementen in de glasgroentensector door een veranderde afzetstructuur die: 1. Zorgt voor meer regie op productie en afzet, 2. Marktkennis genereert en effectief maakt voor de regiefunctie, 3. Resulteert in een structureel betere en stabielere prijsvorming, 4. Ruimte houdt voor individueel ondernemerschap,5. Borgt dat er in Nederland een krachtige...
De VGB wil onderzoeken in hoeve

Samenwerkingsmodel Internationale Sectororganisaties Tuinbouw


De VGB wil onderzoeken in hoeverre het mogelijk is met bestaande horizontaal georiënteerde organisaties als AIP, Union Fleurs en Florint tot een internationaal samenwerkingsmodel te komen dat beter aansluit bij de huidige en in de toekomst te verwachten ontwikkelingen in de bloemisterijsector. 
Het organiseren en faciliteren

Dutch Horticultural Trade Board


Het organiseren en faciliteren van samenwerking tussen tuinbouwbedrijfsleven, kennisinstellingen en overheid wat leidt tot een substantiële groei van de export van kennis en ondernemerschap en een versterking van de internationale concurrentiepositie van het Nederlandse tuinbouwcluster.
Frugi Venta/DPA neemt de statis

Waardecreatie datagebruik en ontsluiting groenten en fruit


Frugi Venta/DPA neemt de statistische data van het Productschap over met als doel:• Bedrijven/sectorgenoten moet makkelijk toegang krijgen tot de informatie op een herkenbare manier;• Er moet een one-stop shop worden gecreëerd en de overgenomen statistische informatie moet worden gecombineerd met andere door Frugi Venta of derden verzamelde data;• Bedrijven moeten de informatie voor zichzelf toepasbaar...
In een oriënterend onderzoek na

Consultancy: effect etheenbehandeling tomaat einde teelt


In een oriënterend onderzoek nagaan of de rijping van tomaten aan het einde van de teelt kan worden versneld door een behandeling met etheen.
Het verbeteren van de markttoeg

Sectoraanpak fytosanitaire (handels) belemmeringen


Het verbeteren van de markttoegang door fytosanitaire belemmeringen bij het verhandelen van snijbloemen en planten (import en export) aan te pakken. De projectactiviteiten omvatten organisatie en deelname aan het Fyto Platform, deelname aan de Stuurgroepen Plantgezondheidsfonds en Fytosanitaire Robuuste Ketens.
Het ontbreekt momenteel in de s

Marktplein keteninnovatie logistieke middelen


Het ontbreekt momenteel in de sierteeltsector aan een platform vanuit de markt, waar gebruikers en beheerders van logistieke middelen en processen samen knelpunten identificeren, ideeën aandragen voor oplossingen en productontwikkelaars opdracht geven voor het testen en eventueel concreet uitwerken daarvan. Het ‘Marktplein keteninnovatie logistieke middelen’ beoogt in deze leemte te voorzien, door het vanuit de markt...
Ontwikkeling van teelt in sleuv

Teelt de grond uit appel in zandgebieden (fase 2)


Ontwikkeling van teelt in sleuven in de grond voor de appelteelt om economische rendabele teelt op m.n. zandgronden en op kleigrond, met problemen in bodemstructuur en/of wateroverlast, mogelijk te maken. Een betere regulatie van de groei, dracht, vruchtmaat en vruchtkwaliteit via fertigatie zal leiden tot een hogere kwaliteitsproductie en minder milieuproblemen.