Landelijke kick off Kom in de Kas op 3 april 2014

14-03-2014

Bleiswijk – Op donderdag 3 april 2014 vindt de landelijke kick off van Kom in de Kas plaats bij Kwekerij Mansflowers in Brakel (Kom in de Kas regio Bommelerwaard). In het kader van het thema Kunst in de Kas, onthult Angela Groothuizen, zangeres, voormalig ambassadeur van de 2x2 campagne (2 ons groenten en 2 keer fruit, elke dag) en coach van The Voice Kids, een groot kunstwerk. Vervolgens voltooien 280 basisschoolleerlingen, onder begeleiding van het Kom in de Kas lied op de melodie van de Cupsong, het kunstwerk met hun zelfgeschilderde bloem.

De landelijke kick off staat in het teken van Kunst in de Kas. De kwalitatieve, mooie en lekkere producten die in de kassen in de Bommelerwaard worden geteeld zijn een kunst op zich. Daarnaast staat Zaltbommel bekend om zijn vele creatieve kunstenaars en kan daarom gerust kunststad van de Bommelerwaard worden genoemd. Twee kunstenaressen uit de regio, Karen de Bondt en Daniëlle Ducheine, leggen op dit moment de laatste hand aan een heel groot kunstwerk. De onthulling van het kunstwerk door Angela Groothuizen, is tevens de landelijke kick off van Kom in de Kas, het grootste publieksevenement van de Nederlandse glastuinbouw.

Rondleiding door de kas
Voorafgaand aan de onthulling krijgen de kinderen een persoonlijke rondleiding op het nieuwe bedrijf van Marius Mans, dat via de herstructurering tot stand is gekomen. Uniek aan dit bedrijf is, dat het een van de eerste bedrijven in de sierteelt is die volledig volgens de principes van Het Nieuwe Telen is ingericht. Hierdoor kan flink op energie worden bespaard. Na de rondleiding volgt de muzikale onthulling van het kunstwerk door Angela Groothuizen.

Regionale openingen
Op zaterdag 5 en zondag 6 april 2014 vindt de 37ste editie van Kom in de Kas plaats in 23 regio’s verspreid over Nederland. In het eerste weekend van april zetten zo’n 200 glastuinders hun deuren open en laten zien dat de tuinbouw een van de meest innovatieve sectoren van Nederland is. Naast de landelijke kick off organiseren diverse regio’s een regionale opening op de zaterdag en/of zondag.

Kom in de Kas is het grootste publieksevenement van de Nederlandse glastuinbouw en wordt gefinancierd door Dutch Produce Asssociation, FloraHolland, Harvest House, Interpolis en Rabobank.