Conference slaat aan bij Duitse retail en consument

03-03-2014

Het tweede campagnejaar: Conference. Altijd een goed idee! verloopt zeer succesvol in Duitsland. Dankzij ruim 700 proeverijen op de winkelvloer en medewerking vanuit diverse afzetpartijen hebben sinds medio 2012 inmiddels vele Duitse consumenten kunnen kennismaken met deze smaakvolle peer.

Proeven is effectieve methode
Gemiddeld 95% van de Duitse consumenten waardeert de smaak als goed of zeer goed en ruim 50% van de proevers gaat over tot aankoop van Conference. Vele Duitse retailketens zagen tijdens de proeverijen hun verkoop toenemen tot wel 40%. Zij staan te springen om het volgende seizoen weer deze proeverijen in te zetten. Op de onlangs gehouden vakbeurs Fruit Logistica kon de gehele Duitse groothandel en retail kennismaken met Conference. In verschillende stands van Nederlandse handelspartijen wandelde een Conference-campagnedame die hen overtuigde van de kansen van Conferencepromotie op de winkelvloer.

Conference proeverij Duitsland

Zoet en sappig voorjaar
Ook dit voorjaar kunnen consumenten nog volop in Duitse supermarkten zoals Edeka of Real de peer proberen. In diverse Duitse ketens wordt na een flitsende start vorig najaar Conference opgenomen in hun algehele assortiment. Zelfs twee grote retailketens die nooit eerder Conference voerden, bieden dankzij de proeverijen deze peer nu ook aan hun klanten aan. Daarnaast hebben diverse retailers advertenties uit de campagne ‘Conference. Immer eine gute Idee!’ geplaatst in hun consumentenbladen. De Productgroep Peer van de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) is content met dit resultaat. Ze roept exporteurs op om de campagne zo goed mogelijk te benutten en de relaties met Duitsland blijvend te versterken door het leveren van kwalitatief goede Conference.

Conference Facebookvrienden
Naast de proeverijen zorgt de campagne voor een vaste fangroep op Facebook. Om de bekendheid te vergroten is afgelopen najaar een Kras& Winactie gehouden met smakelijke prijzen of een weekendje weg. Inmiddels krijgen 2.000 Duitse fans regelmatig lekkere recepten, productinfo en leuke tips. Dit voorjaar is er weer een online-wedstrijd die supermarkten onder de aandacht brengen bij hun klanten.

Samenwerking Nederland en België
De driejarige campagne Conference. Altijd een goed idee! is een project van Nederland en België en wordt mede gefinancierd door PT financiering en met Europese subsidie. De campagne richt zich met name op Duitsland, een potentiële groeimarkt. Daarnaast worden diverse acties uitgevoerd in Nederland en België om in de thuismarkt de consumptie te stimuleren. Geïnteresseerden in deelname aan deze campagne kunnen voor meer informatie contact opnemen met het secretariaat van de Nederlandse Fruittelers Organisatie via: info@nfofruit.nl.

NFO